Правила виконання домашнього завдання
Чітко уяви і перевір по записах у зошиті, які необхідно виконати дії і якого потрібно досягти результату.
Згадай зміст матеріалу, викладеного вчителем, поради щодо виконання завдання, знайди в підручнику, які потрібно застосувати, подивись у зошиті зразки роботи, виконаної у класі на уроці.
Уяви, як виконуватимеш завдання.
Якщо це задача чи вправа, то знайди в них спільне з виконаними на уроці, проаналізуй умови, склади план розв’язання, здійсни його.
Якщо задано текст (для вивчення чи заучування), то читай його уважно, намагайся у всьому розібратися, зіставляй з рисунками, схемами, кресленнями, користуйся словником, наводь свої приклади.
Читаючи текст, намагайся спочатку запам’ятати головне. Для цього виділи основні думки, поділи текст на частини і склади план.
Те, що важко запам’ятовується, — дати, визначення, імена, формули, назви — випиши на поля зошита чи в окремий зошит, заучуй, згадуючи їх місце в тексті.
Обов’язково перевір, чи досягнув потрібного результату.
Якщо це була задача або вправа, то перевір результат розв’язання.
Якщо засвоював текст, то закрий книгу, уяви основні думки й частини прочитаного, перекажи їх, перевір результат запам’ятовування.
Коли контроль показав, що завдання виконати не вдалося, то потрібно повторити роботу, вишукуючи недоліки.
Якщо не вдалося розв’язати задачу, знову проаналізуй умови, уточни зв’язок між тим, що дано, і тим, що вимагається, склади план розв’язання і знову виконай його.
Якщо не запам’ятав текст, то читай його ще раз, звертаючи увагу на основні думки, їх зв’язок, їх місце в тексті. Повторюй текст по частинах, а потім повністю
ЯК СПІЛКУВАТИСЯ ЕФЕКТИВНО
Технології ефективного спілкування—це такі способи, прийоми і засоби спілкування, які повною мірою забезпечують взаємне розуміння і взаємну емпатію партнерів. Для конструктивного спілкування необхідно створити атмосферу взаємної довіри, сформувати в собі установку на співпрацю. При цьому важливо пам'ятати психологічний закон спілкування, що у спрощеній формі говорить: «Кооперація викликає кооперацію, конкуренція — конкуренцію».
Основний же смисл технологій ефективного спілкування зводиться до дотримання певних правил і норм спілкування. Ось найістотніші з них:
1. Зосереджуйте увагу на співрозмовнику, його повідомленні
2 Уточнюйте, чи правильно ви зрозуміли як загальний зміст, так і деталі.
3 Повідомляйте іншій стороні в перефразованій формі зміст прийнятої інформації.
4 У процесі прийому інформації не перебивайте співрозмовника, не давайте порад, не критикуйте, не підбивайте підсумків, не відволікайтеся на підготовку відповіді. Це можна зробити після одержання інформації та її уточнення.
5 Прагніть, щоб вас почули і зрозуміли. Дотримуйтесь послідовності повідомлення інформації. Не переконавшись у точності прийнятої партнером інформації, не переходьте до нових повідомлень.
6. Підтримуйте атмосферу довіри, поваги, проявляйте емпатію до співрозмовника.
7. Використовуйте невербальні засоби комунікації: контакт очей, кивання на знак розуміння та інші, привабливі до конструктивного діалогу прийоми.
Значення деяких жестів і поз:
1. Розкриті руки долонями нагору — щирість, відкритість.
2. Розстібнутий (або знятий) піджак — відкритість, дружня прихильність.
3. Руки заховані (за спину, у кишені) — почуття провини або напружене сприйняття ситуації.
4. Руки схрещені перед собою — захист, оборона.
5. Кулаки стиснуті (або пальці вчепилися в якийсь предмет так, що побіліли суглоби) — захист, оборона.
6. Кисті рук розслаблені — спокій.
7. Людина сидить на краєчку стільця, схилившись уперед, голова злегка нахилена і спирається на руку — зацікавленість.
8. Голова трохи нахилена вбік — уважне слухання.
9. Людина спирається підборіддям на долоню, вказівний палець уздовж щоки, інші пальці нижче рота — критична оцінка.
10.Почухування підборіддя (нерідко супроводжується примружуванням очей) — обмірковування рішення.
11.Долоня захоплює підборіддя —обмірковування рішення.
12.Людина повільно знімає окуляри, ретельно протирає скельця — бажання виграти чар, підготовка до рішучого опору.
13.Людина ходить по кімнаті — обмірковування складного рішення.
14.Пощипування перенісся — напружений опір.
15.Людина прикриває рот рукою, коли говорить, — обман.
16.Людина прикриває рот рукою під час слухання — сумнів, недовіра.
17.Людина намагається на вас не дивитися — потаємність, приховування своєї позиції.
18.Погляд убік від вас — підозра, сумнів.
19.Людина злегка торкається носа або повіки (вказівним пальцем) — обман.
20.Слухаючи, злегка торкається повіки, носа або вуха — недовіра до мовця.
21. При рукостисканні людина тримає свою руку згори — перевага, впевненість.
22. При рукостисканні людина тримає свою руку знизу — підпорядкування.
23. Хазяїн кабінету починає збирати папери на столі — розмову скінчено.
24. Ноги або все тіло людини звернені до виходу — бажання піти.
25. Людина тримає руку в кишені , великий палець назовні — перевага, впевненість.
26. Мовець жестикулює стислим кулаком — демонстрація влади, погроза.
27. Піджак застібнутий на всі Ґудзики — офіційність, підкреслення дистанції.
28. Людина сидить верхи на стільці — агресивний стан.
29.Зіниці розширені — зацікавленість або збудження.
30.Зіниці звузилися — потаємність, приховування своєї позиції.
ГОТУЄМОСЯ ДО ІСПИТІВ
ЯК ПОВОДИТИСЯ ПІД ЧАС ЗНО
Пам'ятка випускникові
1. Позбутися хвилювання у перші хвилини тестування допоможе глибоке дихання: зробіть вдих, потім повільний видих, уявляючи при цьому, що вдихаєте цілющий кисень, енергію, а видихаєте — хвилювання, невпевненість.
2. Не слід лякатися та засмучуватися у першу ж хвилину іспиту, що нічого не знаєш. Такого просто не може бути! Почніть із того запитання, на яке можете правильно відповісти. Поступово пригадаєте й інші відповіді.
3. Якщо не знаєте відповіді, то краще запитання залишити й перейти до наступного. Якщо залишиться час, можна буде-потім повернутися.
4. Пам'ятайте, що завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які застосували в одному, вже вирішеному, зазвичай не допомагають, а тільки заважають концентруватися та правильно відповідати далі.
5. Більшість завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах.
6. Залиште час для перевірки своєї роботи, щоб встигнути продивитися її та помітити очевидні помилки.
П'ЯТЬ СПОСОБІВ УСЕ ВСТИГНУТИ
Незабаром розпочнуться іспити. Як усе встигнути вивчити, повторити та ще й вирішити особисті справи? Скористайтесь цими способами у боротьбі із втомою, напруженням, браком часу.
Плануйте завтрашній день. Заведіть блокнотик, у який щовечора записуйте, що вам треба зробити завтра. І обов'язково перевіряйте, чи все із запланованого встигли зробити.
Не дивіться телевізор. Ваше життя набагато цікавіше, ніж життя героїв серіалу чи події у світі. Якщо станеться щось глобальне, то ваші друзі, родичі сповістять вас. Не забувайте, вам ще потрібно багато встигнути для свого зоряного майбутнього! Переконайтесь — життя без телевізора є.
Навчіться відпочивати. Відпочинок теж потрібно занести до списку важливих справ. Тільки після доброго відпочинку, прогулянки відновиться ваша розумова працездатність і здатність запам'ятовувати складний навчальний матеріал.
Переводьте увагу з одного заняття на інше. Зміна видів робіт усуває одноманітність. Після того, як ви три години просиділи за книжками, можете піти на консультацію до друзів або допомогти батькам.
Визначте пріоритети. Почніть свій день із вирішення важливого завдання. Менш важливі справи залиште на завтра.
ПОРАДИ ВИПУСКНИКАМ
1.Учіться керувати своїми емоціями. Наш мозок наказує виробляти гормони стресу на будь-який подразник, що загрожує нашому спокою.
2.Використайте найпростішу йогівську вправу. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть їх у боки, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на одну біля пупка (ліва рука знизу). Ваш мозок насичується киснем і заспокоюється.
3. Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему, активізуючи Т-лімфоцити крові.
4. Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам вдається впоратися з хвилюванням.
5. Живіть активно. По-перше, активні рухи не дають накопичуватися адреналіну, по-друге, відволікають від негативних думок: «Я не здам», «Я не знаю» тощо.
6. Стежте за пульсом — його оптимальна частота розраховується за формулою: 180 мінус ваш вік.
Не одягайте на екзамен червоний одяг. Цей колір підвищує кров'яний тиск, Він небезпечний для гіпертоніків. Коли людина сидить у кімнаті, де багато червоних предметів, вона починає безпричинно дратуватися. А коли одягає червоні речі, то навпаки, в неї додається бадьорості й активності. Тобто якщо ви одягнете на екзамен червону річ, то почуватиметеся впевненіше, але в екзаменатора ваш вигляд викликатиме роздратування. Хоча червоний колір можна використовувати як при застудах, так і при запаленні слизової оболонки. Цей колір впливає на систему кровообігу.
|
Пам'ятка
молодого громадянина України
1. Де б ти не був, з ким би ти не зустрічався, щоб не робив – пам'ятай, що ти вільний громадянин вільної держави Україна. Для її зміцнення і розвитку повинен кожним своїм кроком, словом і поглядом сприяти злагоді, порозумінню і розвитку своєї землі й народу.
2. У своєму повсякденному житті неухильно дотримуйся загальноприйнятих християнських заповідей, які складають основу духовності української нації.
3. Повсякчас сприяй відродженню духовних цінностей народу, постійно набувай грунтовних знань зі своєї історії, культури, традицій.
4. У себе та своїх близьких постійно виховуй такі риси, як патріотизм, чесність, мужність, терпимість до недоліків товариша, наполеглевість у їх усуненні, що вестиме до зближення, об'єднання людей, розвитку почуття родинності.
5. Чесно і добросовісно трудись на благо зміцнення державності України.
6. Пам'ятай дні великих змагань за нашу соборність. Будь завжди готовим стати на захист цілісності Української держави, її кордонів і народу, відчуй гордість від того, що ти є спадкоємцем боротьби за справу Володимирова тризуба і синьожовтого знамена.
7. Засуджуй байдужість, зраду державних інтересів України.
8. Завжди дбайливо стався до державного і приватного майна, охороняй екологічне середовище, раціонально використовуй природні ресурси.
9. Серцем відчуй єдність з державою, яка про тебе піклується і яку ти зміцнюєш.
КІЛЬКА ПОРАД ТОМУ, ХТО ХОЧЕ ЗМІНИТИСЯ
• Пам'ятай, що ти — унікальний, і цінуй це.
• Розвивай у собі прагнення пізнати свою особистість.
• Шукай у собі нестандартне, незвичайне, і воно обов'язково знайдеться. Оцінюй себе і свої вчинки критично, а невдачі — з гумором.
• Розвивай дещо іронічне ставлення до самого себе. Це допоможе уникнути зверхності.
ІДЕАЛ УПЕВНЕНОЇ ЛЮДИНИ
Если..........
О, если ты спокоен, не растерян,
Когда теряют головы вокруг,
И если ты себе остался верен,
Когда в тебя не верит лучший друг,
И если ждать умеешь без волненья,
Не станешь ложью отвечать на ложь,
Не будешь злобен, став для всех мишенью,
Но и святым тебя не назовешь,
И если ты своей владеешь страстью,
А не тобою властвует она,
И будешь тверд в удаче и в несчастье,
Которым, в сущности, цена одна.
И если ты готов к тому, что слово
Твое в ловушку превращает плут,
И, потерпев крушенье, можешь снова —
Без прежних сил возобновить свой труд,
И если ты способен все, что стало
Тебе привычным, выложить на стол,
Все прощать и вновь начать сначала,
Не пожалев того, что приобрел,
И если можешь сердце, нервы, жилы
Так завести, чтоб впереди нестись,
Когда с годами изменяют силы,
И только воля говорит «Держись!».
И если можешь быть в толпе собою,
При короле — с народом связь хранить
И, уважая мнение любое,
Главы перед молвою не клонить.
И если будешь мерить расстоянье
Секундами, пускаясь в дальний бег, —
Земля — твое, мой мальчик, достоянье!
И, более того, ты — человек!
Р. Кіплінг (пер. С. Маршака)
Віруси і "троянські коні"