Вчителю

 04.02.2013

ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ.
ДІТИ ТА ЇХНІ ПРАВА 
(Брейн-ринг)

Брейн - ринг – відома телевізійна гра, в основі якої лежить змагання, де стартом є складне цікаве запитання, а фінішем – правильна відповідь. Необхідно зуміти швидко зреагувати, адже час прийняття рішення обмежений.
Успішне проведення брейн - рингу вимагає підготовчої організаційної роботи, а саме:
Ø           наявності спеціально обладнаного приміщення (класу), кількості ігрових столів, яка повинна відповідати кількості учасників;
Ø           встановлення на кожному столі сигнального пристрою, або дзвінка, щоб ставити до відома ведучого про готовність команди відповідати;
Ø           призначення ведучого, який  є одночасно  організатором і арбітром гри.
Готуючись до брейн - рингу,  учням дають завдання:
1.     Створити команди.
2.     Дати їм назви.
3.     Обрати капітанів.
4.     Обрати девіз команди.
5.     Підготувати газету на правознавчу тематику.
6.     Підготувати прислів’я на правознавчу тему.
7.     Розшукати вислови відомих людей про право.
8.     Підготувати антирекламу.
У першому турі команда повинна дати правильну відповідь на три запитання, тоді  вона зможе зайняти стіл лідера. Команда, яка найдовше утримається за столом лідера, вважається переможцем гри.
Гру розпочинають ведучі із вступними словами:
1-й ведучий: Добрий день, дорогі друзі!
2-й ведучий: Добрий день!
1-й ведучий: Ми раді вітати всіх, хто зібрався у цьому залі – юних правознавців.
2-й ведучий: Фахівців у галузях громадянського, адміністративного, кримінального та шлюбно-сімейного права.
1-й ведучий: Сьогодні на нашій сцені виступатимуть ті, хто через декілька років стане на стражі закону.
2-й ведучий:  Майбутні юристи, судді, прокурори, адвокати.
1-й ведучий: Та просто законопослушні громадяни. Тому зараз на сцену  я запрошую команду правознавців "Праволюби".
Представляється капітан команди, члени команди, команда виголошує свій девіз: "Як світло денне, нам потрібне право, бо без законів не живе держава!"
2-й ведучий: А я запрошую команду правознавців "Освітяни".
Представляється капітан команди, члени команди, команда виголошує свій девіз: ”На ниві правових знань немає краще освітян!”
Звучить музика, команди займають свої місця

1-й ведучий: Як на кожному солідному конкурсі, Ваші знання оцінюватиме компетентне журі...
2–й ведучий: Наш перший конкурс буде проходити за принципом брейн-ринга: короткі чіткі запитання – короткі чіткі відповіді, на обміркування яких ви матимете 30 секунд. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не дає правильну відповідь на поставлене запитання, то цей шанс передається команді суперників.
Питання для брейн-рингу:
1.           Це слово є синонімом термінів "посередник", "проведор", "комісар". Воно означає особу, яку наділив парламент обов’язком здійснювати контроль за дотриманням прав та інтересів людини і громадянина. (Омбудсмен).
2.           На цій мові розмовляли Юлій Цезар і Цицерон, Юліан Клавдій і Корнелій. У V столітті вона почала вмирати. На ній записані "Пакти і конституції законів та вольностей Війська Запорізького". Сьогодні цією мовою широко користується медицина. (Латинь).
3.           Те, що лежить у чорному ящику – народилося на американському континенті, визначає основи державного устрою, є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Що лежить у чорному ящику? (Конституція).
4.           Вольтер сказав, що "Свобода полягає в тому, щоб залежати лише від..." Що сказав Вольтер? (…закону).
5.           Завершіть фразу Віктора Гюго "Право – це все те, що є істинне та ..." (…справедливе).
6.           Дочка Урана і Геї, друга дружина Зевса. За однією з версій, - мати Прометея. Богиня передбачення. Передавала людям повеління Зевса. Зображувалась з пов’язкою на очах (символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто вона? (Феміда).
7.           У наш час це слово є крилатим словом і юридичним терміном: так називають, наприклад, право постійного члена Ради Безпеки ООН заборонити прийняття рішення, з яким він не згоден. Цим правом користується і Президент України. Яке це слово? (Вето).
8.     У Шрі-Ланці він називається асамблеєю, в Ісландії – альтингом, Норвегії – стортингом, в Ірані – меджлісом. А як він називається в Україні? (Парламентом).
9.     У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те, що добре, а що погано в житті. Пам’ятайте: "На злодію і шапка горить", а "У брехуна сльози ..." (…дешеві).
10. Ще одне прислів’я говорить: "І той злодій, хто..."  Хто ж це вважається злодієм згідно з цим прислів’ям? (Знав та змовчав).
11. Ще один латинський афоризм означає "Знання закону не в тому, щоб знати його слова, а в тому..." В чому ж полягає знання закону, на думку давніх латинян? (А в тому, щоб розуміти їх зміст).
12. Чи є громадянином України дитина, яка народилася на території України від осіб без громадянства, котрі постійно проживають в Україні? (Так).
13. Певні правила соціальної поведінки людини. (Мораль).
14. Основний Закон України. (Конституція).
15. Особа, наділена державою юридичними правами та обов’язками. (Громадянин).
16. Правило поведінки, що склалося людством протягом тривалого часу. (Звичай).
17. Людина, що виступає носієм різних суспільних відносин у державі. (Особа).
18. Перше і важливе право кожного громадянина. (Особиста свобода).
19. Здатність особи мати права і обов’язки. (Правоздатність).
20. Винна протиправна дія. (Правопорушення).
21. Протиправна поведінка. (Проступок).
22.      Повна незалежність держави. (Суверенітет).
23. Герб України. (Тризуб).
24. Гімн України. ("Ще не вмерла Україна").
25. Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави. (Паспорт).
26. Автор першої в історії українського народу справді демократичної конституції. (Пилип Орлик).
27. Членами політичних партій можуть бути тільки громадяни України, які досягли... (…18-річного віку).
28. Засновником молодіжних та дитячих організацій можуть бути громадяни ... (…15-річного віку).
29. Максимальна тривалість робочого часу в Україні… (…40 годин на тиждень).
30. Повна дієздатність громадян настає... (…з 18-річного віку).
31. Суспільно небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальне покарання. (Злочин).
32. Кримінальна відповідальність неповнолітніх за особливо тяжкі і небезпечні злочини настає... (…з 14 років).
33. Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає... (…з 16 років).
34. Найпоширеніший вид адміністративного стягнення. (Штраф).
35. Письмові договори про повну матеріальну відповідальність можуть бути укладені підприємством лише з працівником, який досягнув... (…18 років).
36. З якого віку настає правоздатність громадян. (З дня народження).
37. Президент України обирається... (…всенародним голосуванням).
38. Президентом України може бути особа віком... (…не молодша 35 років).
39. Найдавніша класова людська цивілізація. (Рабовласницька).
40. Джерелом особистого і суспільного багатства є ... (…праця).
41. Не допускається прийом на роботу осіб, які не досягли... (…16-ти років).
42. Перше невід’ємне право кожної дитини. (Право на життя).
43. Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України? (16 липня 1990 р.).
44. Коли підписано Акт проголошення незалежності України? (24 серпня 1991 р.).
45. Чи платне в Україні використання землі? (Так).
46. Чи передбачена кримінальна відповідальність за екологічні правопорушення? (Так).
47. У чиї функції входить забезпечення стабільності грошової одиниці України – гривні? (Національного банку України).
48. Конституційний принцип, за яким особа, яка підозрюється у скоєнні злочину, вважається невинною до того часу, поки її вину не буде доведено. (Презумпція невинності).
49. Правило поведінки, що склалось людством протягом тривалого часу. (Звичай).
50. Вид, міра поведінки особи щодо використання та здійснення прав. (Обов’язок).

ІІ-й тур: Конкурс на кращу правознавчу газету.
ІІІ-й тур: Конкурс прислів’їв на правознавчу тему.
IV-й тур: Конкурс висловів на правознавчу тематику.
V-й тур: Конкурс ескізів.
VІ-й тур: Конкурс антиреклами.
VІІ-й тур: Конкурс пісні.

Журі підводить підсумок.
Нагородження призами переможців

31.01.2013

 Брейн-ринг. Таємниці живої природи

Орешек знаний тверд, но все же Мы не привыкли отступать. Нам расколоть его поможет Девиз игры: «Хочу все знать!» Устанешь от науки мудрой — Все объяснить сумеет вдруг И опыт, сын ошибок трудных, И гений, парадоксов друг.

Цілі гри: ознайомити учнів з цікавими фактами з життя біологічних об'єктив; формувати науковий сві­тогляд та емоційно-ціннісне ставлення до природи; роз­вивати пізнавальний інтерес до дослідження навколиш­нього середовища.
Гра проводиться між двома командами. Перед кож­ним конкурсом повідомляються його умови, кількість балів та критерії оцінювання відповідей.
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ КОНКУРС «ЖЕРЕБКУВАННЯ»
Необхідно визначити закодоване слово: циф­ри відповідають одній із літер, що розміщуються у відповідному прямокутнику.
1
АБВГ
2
ҐДЕЄ
3
ЖЗИІ
4
ЇЙКЛ
5
МНОП
6
РСТУ
7
ФХЦ
8
чшщ
9
ьюя

Завдання: 438145343.
Російську назву ці симбіотичні організми отри­мали за схожість із деякими шкірними захворю­ваннями. Відомо, що вони є гарними індикаторами чистоти повітря. Тому в нашому місті їх різнома­нітність незначна. (Лишайники)
Команді, яка першою відповідає на закодоване питання, надається право починати наступні кон­курси.
Кожна команда протягом 1 хв дає відповіді на запропоновані питання. Кожна правильна відпо­відь — 1 бал.
1.              Як         називають сушену абрикосу без кісточки?
(Курага)
2.  Яке дерево найвище? (Секвоя або евкаліпт)
3.  Хто з птахів літає вище за всіх? (Африканський
гриф)
4.  Що розвивається з квітки? (Плід)
5.  Яка речовина забарвлює листя в зелений колір? (Хлорофіл)
6.  Яка водорість називається морською капустою? (Ламінарія)
7 Яка культурна рослина отримала назву «квітка сонця»? (Соняшник)
8.  Які птахи не вміють літати? (Страуси, пінгвіни)
9.      Який птах ніколи не робить собі гніздо? (Зозуля) 10. Що називають земляним горіхом? (Арахіс) 11.3 якого дерева роблять сірники? (Осика)
12.  Із зерен якої рослини виготовляють манну кру­пу? (Пшениця)
13.  Деревина якого дерева використовується в ко­раблебудуванні? (Сосна)
14.  Змія, що відлякує ворогів з допомогою бряз­кальця. (Гримуча)
15.  Рекордсмени-довгожителі серед рептилій. (Че­репахи)
1.  Яка трава найвища у світі? (Бамбук)
2.  Як називають сушену абрикосу з кісточкою? (Урюк)
3.  Як називають сушений виноград? (Родзинки)
4.  Що називають північним шовком? (Льон)
5.  Яке дерево дає кращу деревину для виготовлен­ня музичних інструментів? (Ялина)
6.  Кошлаті комахи — любителі меду. (Джмелі)
7.  Комахи, що є паразитами людського тіла. (Воші)
8.  Як називається личинка метелика? (Гусениця)
9.  Який птах вважається символом мудрості та пізнання? (Сова)
10.  Найбільша водна рослина. (Вікторія амазон­ська)
11.  Який злак найсолодший? (Цукрова тростина)
12.  Які птахи не сідають ні на землю, ні на воду? (Стрижі)
13.  Який птах може зависати у повітрі? (Колібрі)
Категорія
2 бали
4 бали
6 балів
Тварини
Прикладом рептилії-хижака кожен одразу називатиме крокодила чи дра­кона з Комодських островів. А от про цю тварину навряд чи хто згадає. Ця рептилія має стереоскопічний зір, зону огляду 360 градусів і може бачити ультрафіолет. Помітивши здобич, він умить хапає її язиком, утричі довшим за нього самого, і спрямовує жертву прямісінько до рота. Треба зазначити, що істота та­кож має міцні щелепи, якими легко розправляється зі впольованими комахами. (Хамелеон)
Для чого їжаки наколю­ють на свої голки яблука? (Яблука йому потрібні для того, щоб чистити голки. У плодах яблук, особливо незрілих, міс­титься кислота, яку бояться мікроби)
Які дуже маленькі тварини ство­рюють найграндіозніші споруди? (Найграндіозніші споруди зі всіх тварин створюють крихітні коралові поліпи. їх поселення — коралові рифи — покривають тисячі квадратних кіломе­трів морського дна. Великий Бар'єрний риф, розташований біля східних берегів Австралії, має в довжину близько 2000кі- лометрів і декілька кілометрів завширшки. Трохи менший бар'єрний риф, що оточує Нову Каледонію. У глибину рифи про­стираються більш ніж на 350 м)
Птахи
Завдяки чому плавають водоплавні птахи?
(Плавальні перетинки на пальцях)
Який птах гавкає? (Самець білої куріпки)
Чи ховають страуси голову в пісок?
(Ні, коли птах відчуває себе в небезпеці, то лягає на землю, витягує шию й уважно спосте­рігає. Але як тільки небезпека наближається, страус чинить так само, як і інші тварини — схоплюється і тікає!)
Комахи
Як це не дивно, але найстрашнішим убивцею серед тварин виявилася саме ця комаха. Самі по собі ці ко­махи не страшні, але паразити, яких вони можуть переносити, призводять до смерті більш ніж 2 млн людей що­річно. У виборі жертви орієнтується на вуглекислий газ, що видихається людиною (радіус виявлення до 12 ме­трів), на теплове випромінювання, а також на запах молочної кислоти, що міститься в поті. (Комар)
Яка комаха чує ногами? (Ногами чує коник, органи слуху розташовані в нього на гомілках передніх ніг)
Які комахи не їдять усе своє до­росле життя?
(За своє коротке життя мете­лик павліноочка нічого не їсть. Він харчуються за рахунок запасів, накопичених гусінню. У самця метелика китицяхвос- та немає рота, і він не їсть і не п'є. В одноденок, які живуть не більше дня, рот теж недорозви­нений)
«Най... най...»
Це дерево живе близько п'яти тисяч років. Товщина його стовбура сягає 25, а то й 40 метрів в обхваті. Це дуже велике дерево, але з нього не розпалиш навіть маленького багаття. Як називається це дерево? (Баобаб)
Які двостулкові молюски є найбільшими? (Найбільші двостулко­ві молюски тридакни живуть в Індійському й Тихому океанах, вони досягають півтора метри в діаметрі й ваги більше двохсот кілограмів)
У яких тварин по відношенню до розмірів тіла найбільші очі? (Філіппінський долгоп'ят — во­лодар найбільших очей (у про­порції до розміру тіла ) серед ссавців, занесений за це до Книги рекордів Гіннесса. У нього кожне око важить більше, ніж його мозок)
14.  Тварина, що є найкращим стрибунцем серед звірів. (Кенгуру)



КОНКУРС «СВОЯ ГРА»
На дошці вивішуються категорії питань і їх вартість. Команди по черзі вибирають категорію і питання певної вартості. Ведучий зачитує питан­ня, команда за ЗО секунд має дати відповідь. Якщо вона правильна, то команді присуджується певна кількість балів. Ціна цього питання знімається з дошки. Команда може в цьому раунді заробити собі додаткові бали, якщо відповість замість іншої команди, що дає неправильну відповідь або не знає відповіді. При цьому за командою зберігається чер­говий хід.
КОНКУРС «ПІДКАЗКА»
Кожній команді з початку гри оголошуються види підказок, які запропоновані з певного питан­ня. Учні самостійно вибирають вид підказки, на яку вони будуть відповідати. Якщо учні відповіда­ють після першої підказки — отримують макси­мальну кількість балів, якщо ні — використовують наступну підказку, але отримана кількість балів знижується з кожною наступною спробою.
1. Для першої команди / підказка (історична)
Давня азіатська порода собак у своєму ниніш­ньому вигляді відома вже близько 2000 років, імовірно, походить зі Східної Азії, точніше з Ки­таю. Одні джерела вказують, що в Європі ця по­рода отримала популярність у середині XIX сто­ліття, після того як одного собаку було дарова­но принцові Уельському, майбутньому королю
Великобританії Едуардові VII. Інші відзнача­ють, що ця порода вперше потрапила до Європи в 1887 році й відразу ж отримала прихильність аристократичних кіл.
Коли з Китаю перевозили до Європи перших со­бак цієї породи, це відбувалося морським шляхом. Товари з Китаю доставлялися швидкохідними ан­глійськими кліперами. Вважається, що цей вираз виник у кінці XVII століття з англо-китайського гібридного (жаргонного) виразу, що стосується товарів, привезених з будь-якої частини Східної імперії. Воно означає всілякі дрібнички (у тому числі такі антикварні дрібниці, як статуетки з фарфору і слонової кістки) та інші різнорідні предмети корабельного вантажу, те, що ми сьогод­ні називаємо різні «дрібнички». Замість деталь­ного опису в суднових відомостях несортовий ван­таж проходив під єдиною графою, що в перекладі з китайської означає «різне». Так за собаками, що потрапили до Англії з Китаю, закріпилася ця назва.
Це єдина порода собак з Китаю, що має чорний язик.
Відповідь: чау-чау.
У староєгипетській міфології ця істота грала важливу роль. За однією з легенд, бог сонця Ра пе­ретворився на неї, щоби битися зі змієм Апопом, володарем темних сил. Але перш за все її образ утілювала богиня Бастет, яка вважалася покрови­телькою родючості й материнства, а також боги­нею радості й веселості. Одного дня (525р. дон.е.) єгиптяни програли битву з персами, оскільки під­ступний персидський цар Камбіз застосував істин­но військову хитрість: перші ряди персів вистави­ли цих тварин замість щитів, і єгипетські лучники не змогли стріляти!
Ці тварини є представниками ряду Хижаки. їх одомашнення сталося приблизно 10 000 років тому на Близькому Сході в районі місцезнаходження прадавніх людських цивілізацій, і з початком роз­витку землеробства, коли з'явилися надлишки їжі, виникла необхідність їх збереження.
/// підказка (метеорологічна)
    Міцно спить черевом догори — до тепла
й жари.
    Під час сну закриває лапкою мордочку — до хо­лоду.
    Згортається клубком — до морозу.
    Скребе лапами стіну до вітру.
    Гострить кігті об ніжку столу погода змі­ниться.
Відповідь: кішка.
/ підказка (біологічна)
Він не зможе потонути, навіть якщо захоче це зробити. Його довгі голки порожнисті всередині. У разі потрапляння у воду вони стають для нього непотоплюваним понтоном.
Існує легенда про те, що ці гризуни стріляють голками. Причина її появи в тому, що голки в цієї тварини тримаються дуже неміцно. Коли ворог на­падає на нього, тварина починає трясти голками, при цьому вони відриваються й летять на всі боки.
За ним полюють через м'ясо й, головним чином, через голки, що йдуть на різні вироби (ручки для пір'я і т. п.). У неволі він легко стає ручним, хоча залишається полохливим і в сильному гніві тупо­тить задніми ногами, а схоплений, видає крик, схо­жий на рохкання свині.
Відповідь: дикобраз.
Цей плід став, мабуть, найзнаменитішим зі своїх побратимів. Він удостоївся честі бути вистав­леним на показ перед усіма зацікавленими у Вул- сторпі в Англії, аж до 1814 р., коли його поділи­ли на найдрібніші шматочки любителі реліквій. Вважають, що саме цей плід упав улітку 1665 р. та став причиною відкриття.
В одного з легендарних біблійних персонажів від переляку за скоєне цей плід застряг у горлі. Цей випадок дав нам стійку словосполуку.
Наукова назва цієї рослини Malus з латин­ської «зло», оскільки є символом гріхопадіння.
Відповідь: яблуко.
Кожній команді пропонується цікавий відео- фрагмент, який необхідно прокоментувати з точки зору значення того чи іншого явища.
Підбиваються підсумки, нагороджуються пере­можці.





18.01.2013
Структура уроків різних типів
Урок засвоєння нових знань
1.     Перевірка домашнього завдання
2.     Актуалізація і корекція опорних знань учнів.
3.     Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
4.     Мотивація учіння школярів.
5.     Сприймання і усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
6.     Осмислення зв’язків і залежностей між елементами виучуваного.
7.     Узагальнення і систематизація знань.
8.     Підсумки уроку
9.     Повідомлення домашнього завдання
Урок формування умінь та навичок
1.     Перевірка домашнього завдання
2.     Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок учнів.
3.     Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
4.     Мотивація учіння школярів.
5.     Вивчення нового матеріалу (вступні, мотиваційні і пізнавальні вправи)
6.     Самостійне застосування учнями знань в стандартних ситуаціях (тренувальні вправи за зразком, інструкцією, завданням).
7.     Творчий перенос знань і навичок у нові ситуації (творчі вправи.
8.     Підсумки уроку
9.     Повідомлення домашнього завдання
Урок застосування знань, умінь і навичок
1.     Перевірка домашнього завдання
2.     Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок учнів.
3.     Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
4.     Мотивація учіння школярів.
5.     Осмислення змісту і послідовності застосування способів виконання дій.
6.     Самостійне виконання учнями завдань під контролем і з допомогою учителя.
7.     Звіт учнів про роботу і теоретичне обґрунтування одержаних результатів.
8.     Сприймання і усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
9.     Підсумки уроку
10. Повідомлення домашнього завдання
Урок узагальнення і систематизації знань
1.     Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
2.     Мотивація учіння школярів.
3.     Відтворення та узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань.
4.     Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних ідей науки.
5.     Підсумки уроку
6.     Повідомлення домашнього завдання
Урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок
1.     Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
2.     Мотивація учіння школярів.
3.     Перевірка знання учнями фактичного матеріалу й основних понять.
4.     Перевірка осмислення учнями знань і ступеня їх узагальнення.
5.     Застосування учнями знань в стандартних і змінених умовах
6.     Збирання виконаних робіт, їх перевірка, аналіз і оцінка.
7.     Підсумки уроку
8.     Повідомлення домашнього завдання
Комбінований урок
1.     Перевірка домашнього завдання практичного характеру, перевірка раніше засвоєних знань.
2.     Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
3.     Мотивація учіння школярів.
4.     Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
5.     Осмислення , узагальнення, систематизація знань..
6.     Підсумки уроку
7.     Повідомлення домашнього завдання
7 лютого - День безпечного Інтернету! 2012р
В Україні цей день відзначається вже четвертий рік поспіль завдяки ініціативи компанії «Майкрософт Україна». З моменту заснування були проведені сотні активностей, спрямованих на захист дітей в Інтернеті. Основні серед них – це запуск
освітнього сайту «Онляндія –безпечна веб-країна», на якому всі бажаючі можуть отримати необхідну інформацію, приєднатися до руху й зробити свій посильний внесок у вирішення проблеми.
 

Неприємності в мережі

Віруси, хробаки та троянці          

  


Віруси та хробаки є небезпечними програмами, які можуть поширюватися через електронну пошту або веб-сторінки. Віруси можуть пошкодити файли або програмне забезпечення, що міститься на комп’ютері.
Хробаки розповсюджуються швидше за віруси безпосередньо з одного комп’ютера на інший. Наприклад, хробак електронної пошти може сам відправляти себе на всі адреси електронної пошти в адресній книзі користувача. Інтернет-хробаки шукають підключені до Інтернету комп’ютери, які не містять найостанніших оновлень безпеки.
Троянські коні, або троянці, — це небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома користувача.

Хакери та зломщики


Хакери та зломщики — це терміни, які використовують для людей, які зламують та проникають у системи даних. Вони можуть проникнути через Інтернет у незахищений комп’ютер і зловживати їм, вкрасти або скопіювати файли та використовувати їх для незаконної діяльності.
Найкращим способом захисту комп’ютера від зломів і проникнень є використання брандмауера та регулярне оновлення операційної системи.

Небажаний вміст в Інтернеті


Небажана маса електронних повідомлень відома як небажана пошта, або спам. Вона перенавантажує системи електронної пошти і може заблокувати поштові скриньки. Як інструмент для відправки небажаної пошти інколи використовують хробаків електронної пошти.
П’ять правил використання електронної пошти:
1. Ніколи не відкривайте підозрілі повідомлення або вкладення електронної пошти, що надійшли від людей, яких ви не знаєте. Натомість відразу видаляйте їх, вибравши відповідну команду в меню повідомлення.
2. Ніколи не відповідайте на небажану пошту.
3. Використовуйте фільтр спаму свого провайдера інтернет-послуг або програми електронної пошти (якщо він є).
4. Використовуйте нову або родинну адресу електронної пошти для запитів в Інтернеті, форумів тощо.
5. Ніколи не пересилайте «ланцюгові» повідомлення електронної пошти. Видаляйте їх одразу після надходження.